Izid nove publikacije: RIO Rock v opoziciji

Izid nove publikacije: RIO Rock v opoziciji

Center in Galerija P74, 21. november ― Desant na Beograd, vaja, Klet IV. bloka študentskega naselja, Rožna dolina, Ljubljana, 1982 2. 12. 2024, ob 17.00 Galerija P74 _____  Z velikim veseljem vabimo na izid dolgo pričakovane knjige RIO Rock v opoziciji, v ponedeljek, 2. decembra 2024 ob 17.00 uri v Galerijo P74, Trg prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana. Knjigo bosta predstavila urednik izdaje Tadej Pogačar in Igor Bašin. Po monografiji SOG je to druga publikacijo iz serije SEDEMDESETA, ki izpostavlja kontrakulturni segment spregledane kulture sedemdesetih let dvajsetega stoletja. Gre za prvo publikacijo o gibanju Rock v opoziciji v Sloveniji. Ob tem napovedujemo tudi praznovanje 40 letnice izdaje LP plošče SRP skupine Srp. Plošča je bila posneta v studiju TIVOLI v ljubljani v aprilu, maju in juniju 1984. Na plošči so bili izdani do takrat neobjavljeni avtorski materiali, med drugim tudi skladbe Maturantski izlet Ivana Volariča Fea in Svuda ljudi, svuda zastave Marka Breclja. Člani skupine ob obletnici napovedujejo nepričakovan dogodek in presenečenje. Tri nekonformistične in izrazito samosvoje skupine – Begnagrad, Srp in D’Pravda – so vzniknile in delovale v drugi polovici sedemdesetih in v zgodnjih osemdesetih letih prejšnjega stoletja v Sloveniji. V svoji glasbi so izpostavljali eksperimentalnost in transžanrskost, v javnih nastopih pa večmedijskost. Ob tem so razvili specifičen vizualni izraz pri oblikovanju plakatov, ovitkov plošč, scenografiji, scenskih poslikavah in fotografiji. Ključna osebnost v zgodbi Rocka v opoziciji v Sloveniji je Aleks Lenard. Leta 1974 ga je Stane Sušnik povabil k oblikovanju samostojne radijske oddaje na Radiu Študent z naslovom Untergrunt Molekula. Lenard je poleg tega obširno pisal v slovenske revije kot so Mladina, Nedeljski dnevnik, Tribuna, Stop, Glasbena mladina in Džuboks. S tem je ustvaril informacijsko platformo, ki je pomembno vplivala na dober sprejem opozicijske glasbe. Po uvodniku Tadeja

Vodstvo po razstavi Temna stran emocij

KIBLA, 20. november ― Vodstvo po razstavi Temna stran emocijponedeljek, 25. 11. 2024, ob 17. uriMMC KIBLA/KiBelaVljudno vabljeni na vodeni ogled po razstavi Temna stran emocij, ki bo v ponedeljek, 25. novembra 2024, ob 17. uri v prostoru za umetnost KiBela. Po razstavi vas bosta popeljali umetnici Cvetka Hojnik in Taja...

KIBLIX 2024: Razumnost in pogum

KIBLA, 19. november ― KIBLIX 2024: Razumnost in pogumMednarodni festival umetnosti, tehnologije in znanosti21. 11. 20241. 2. 2025MMC KIBLA/KiBela in artKITTako kot se spreminjamo in se spreminjajo svet v in okoli nas, Zemlja, Osončje, Galaksija, Vesolje, Večsolje, Vsesolje ... je po 22. letih obstoja in v 23. izdaji...
UROŠ WEINBERGER: FROULA PARK

UROŠ WEINBERGER: FROULA PARK

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 18. november ― Weinberger s svojimi deli verjetno upodablja svojo intimno vizijo morebitnih prihodnosti in pri tem mu gre, kot rečeno, nedvomno na roko izbrani medij. Risba in slika sta še vedno tista vsakdanja in dostopna medija, ki omogočata svobodno gradnjo novih, še neznanih svetov, ki so lahko popolnoma fiktivni in nimajo prav nobene reference na dejanske podobe in situacije v stvarnem svetu. V slikah Uroša Weinbergerja je ta neizbežen odsev stvarnosti dokaj evidenten, saj se na njih pojavljajo motivi, ki lahko delujejo zelo znano in domačno, hkrati pa lahko publiko zaradi kulturne determiniranosti usmerijo v prepoznavanje in interpretiranje motivov kot tujih in nevarnih. Njegove slike so namreč posledica stiliziranih digitalnih kolažev, ki jih najprej izdela v virtualnem svetu računalniškega programa, nato pa jih v ateljejskem procesu slikanja prenese v končno obliko na slikarskem platnu, kjer se ves čas odvijajo modifikacije. Iz teh digitalnih podob nastanejo slike, medtem ko kolaži nikdar ne zapustijo virtualnega prostora in so kot takšni, tokrat prvič, predstavljeni na ekranih v sklopu pričujoče razstave. V njegovih slikah je mogoče razbrati zavračanje arhetipske delitve na samoniklo naravo in umetelno kulturo, kakor tudi samozavedanje o dejanskih razmerah, s katerimi se trenutno sooča človek (in ostale vrste živih organizmov) v obdobju antropocena, ko v okolju prevladujejo velike intervencije v geološko sestavo okolja in organsko naravo, ki so posledica človekove vere v znanstveni in tehnološki napredek. Weinbergerjeva slikarska dela so v tem pogledu skoraj objektivistične narave, saj z njimi ne podaja neposrednih ugotovitev in ultimativnih izjav o morebitnih prihodnostih življenja na planetu, ampak preprosto opazuje in na samosvoj način upodablja svojo vizijo in fantazijo zemeljskega življenja, v sedanjosti in bodočnosti. Miha Colner Weinberger probably exploits his paintings to present his intimate vision of possible futures, and, as was mentioned before, the chosen me
SCCA-Ljubljana, Neven Korda - Neznana dežela II: Borghesia (pogovor) (2024) Dokumentarni video

SCCA-Ljubljana, Neven Korda - Neznana dežela II: Borghesia (pogovor) (2024) Dokumentarni video

DIVA nove pridobitve, 14. november ― Pogovor Roberta Kureta in Nevena Korde ob drugem dogodku cikla Neznana dežela (28. 2. 2024). Neven Korda: Neznana dežela. Prikaz filmskega/video opusa (’80 - ’10) v Slovenski kinoteki (januar - april 2024). Celotvit prikaz v štirih programskih sklopih, ki sledijo razvoju njegove ustvarjalnosti, vsak sklop pa je hkrati vezan na specifičen zgodovinski, produkcijski, žanrski in tudi sodelavski kontekst. Projekcije in pogovori. Kurator: Robert Kuret. Priprava programa: SCCA-Ljubljana in Sl...
SCCA-Ljubljana, Neven Korda - Neznana dežela III: ZANK (pogovor) (2024) Dokumentarni video

SCCA-Ljubljana, Neven Korda - Neznana dežela III: ZANK (pogovor) (2024) Dokumentarni video

DIVA nove pridobitve, 14. november ― Pogovor Roberta Kureta in Nevena Korde ob tretjem dogodku cikla Neznana dežela (12. 3. 2024). Neven Korda: Neznana dežela. Prikaz filmskega/video opusa (’80 - ’10) v Slovenski kinoteki (januar - april 2024). Celotvit prikaz v štirih programskih sklopih, ki sledijo razvoju njegove ustvarjalnosti, vsak sklop pa je hkrati vezan na specifičen zgodovinski, produkcijski, žanrski in tudi sodelavski kontekst. Projekcije in pogovori. Kurator: Robert Kuret. Priprava programa: SCCA-Ljubljana in...
SCCA-Ljubljana, Rene Rusjan - Video večer s Postajo DIVA: Rene Rusjan (2023) Dokumentarni video

SCCA-Ljubljana, Rene Rusjan - Video večer s Postajo DIVA: Rene Rusjan (2023) Dokumentarni video

DIVA nove pridobitve, 14. november ― Posnetek dogodkaVideo večer s Postajo DIVA: Rene Rusjan. Vizualna umetnica, kiparka, profesorica in direktorica programov Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici Rene Rusjan je na dogodku v Galeriji Photon 24. 2. 2023 predstavila svojo raznoliko umetniško prakso, ki je peljala od kipov do zvoka do videa.
SCCA-Ljubljana, Neven Korda - Neznana dežela I: FV (pogovor) (2024) Dokumentarni video/ Predstavitev

SCCA-Ljubljana, Neven Korda - Neznana dežela I: FV (pogovor) (2024) Dokumentarni video/ Predstavitev

DIVA nove pridobitve, 14. november ― Pogovor Igorja Prassla in Nevena Korde ob začetku cikla Neznana dežela (31. 1. 2024). Neven Korda: Neznana dežela. Prikaz filmskega/video opusa (’80 - ’10) v Slovenski kinoteki (januar - april 2024). Celotvit prikaz v štirih programskih sklopih, ki sledijo razvoju njegove ustvarjalnosti, vsak sklop pa je hkrati vezan na specifičen zgodovinski, produkcijski, žanrski in tudi sodelavski kontekst. Projekcije in pogovori. Kurator: Robert Kuret. Priprava programa: SCCA-Ljubljana in Sloven...
Svetovni dan AV dediščine: Argos (2024-11-14)

Svetovni dan AV dediščine: Argos (2024-11-14)

DIVA video arhiv, 14. november 27. oktobra smo obeležili svetovni dan avdiovizualne dediščine. V Slovenski kinoteki smo ponovno gostili Center za umetnost in medije Argos iz Bruslja. Vodja arhivske zbirke Katia Rossini je pripravila in predstavila dva kurirana programa. Program kratkih filmov in videov belgijskih avtoric_jev Kultura je naš posel ter eksperimentalni dokumentarec Dial H-I-S-T-O-R-Y Johana Grimonpreza iz leta 1997. Več
še novic