Izid nove knjige umetnika Matjaža Hanžka

Izid nove knjige umetnika Matjaža Hanžka

Center in Galerija P74, 21. marec ― Matjaž Hanžek, vilice so obrnjene navzgor ali navzdol, knjiga umetnika 26. 3. 2025, 12.00 Galerija P74 ______ Po odprtju razstav Matjaža Hanžka Nekaj vse drugega (Včasih me zamika, da bi odšel) in Norec na hribu (Brez besed) Tadeja Pogačarja v Koroški galeriji likovnih umetnosti v Slovenj Gradcu vas vljudno vabimo na pogovor ob izidu nove knjige vilice so obrnjene navzgor ali navzdol, v sredo, 26. marca 2025 ob 12.00 uri v Galerijo P74, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana. Knjigo je oblikovala  Eva Jera Hanžek, daljše strokovno besedilo o njegovem ustvarjanju pa je prispevala Lilijana Stepančič. Izdal jo je Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. Knjiga vilice so obrnjene navzgor ali navzdol je vložena v kuverto, sestavljajo vsebinski bloki Kartaš Sonček, carinanirac, POPRAVLJANJE LITERARNE ZGODOVINE, videti  o  gled  alo in CENZURA, ki se razlikujejo po velikosti in obliki. Vsakega uvede kratek uvodnik Matjaža Hanžka. Gre za različna besedila, dele besed, like ipd., ki so nastali med leti 1966 in 1984.  Kakor poudarja avtor, gre predvsem za ustvarjalno igro s pesniškim in vizualnim materialom. Knjiga vilice so obrnjene navzgor ali navzdol je na voljo po enotni ceni 25,00 EUR v Galeriji P74 (ponedeljek – petek, 12.00 – 18.00, sobota, nedelja, prazniki zaprto, izven uradnih ur po dogovoru), lahko pa jo naročite tudi po spletu. Vabljeni!
Nataša Prosenc Stearns: Med telesom in prostorom I: Vrtinec (2025-03-19)

Nataša Prosenc Stearns: Med telesom in prostorom I: Vrtinec (2025-03-19)

DIVA video arhiv, 19. marec ― Nataša Prosenc Stearns je režiserka in video umetnica, ki se ukvarja s širokim spektrom produkcije in prezentacije gibljivih slik, od scenaristike, snemanja in montaže do prostorskih instalacij, video objektov in tiskov. Med telesom in prostorom je prikaz njenega filmskega/video opusa v štirih programih. Prvi program z naslovom Vrtinecprikazuje filme, kiso nastali v radikalno različnih obdobjih in kontekstih:Betonski človekinVečerpod okriljem producentske hiše Arsmedia in...
Zavod SCCA-Ljubljana na Tednu kratkega filma v Regensburgu (2025-03-18)

Zavod SCCA-Ljubljana na Tednu kratkega filma v Regensburgu (2025-03-18)

DIVA video arhiv, 19. marec ― V okviru festivalskega fokusa na Slovenijo smo SCCA-Ljubljana skupaj s Slovensko kinoteko, FeKK - Festivalom kratkega filma v Ljubljani in Mednarodnim festivalom animiranega filma Animateka pripravili pet kuriranih programov, ki predstavljajo širok spekter slovenske filmske in video ustvarjalnosti. ArhivPostaja DIVAse bo predstavil s programom Interlaced DIVA (Prepletena DIVA), ki ga je kuriral Peter Cerovšek. Izbrana dela kritično preučujejo zakoreninjene družbene strukture, ki vplivaj...

Marko Tušek: Opazovanje

KIBLA, 19. marec ― Marko Tušek: Opazovanje28. 3.–26. 4. 2025artKITVabljeni na odprtje samostojne razstave Opazovanje slovenskega umetnika, slikarja, oblikovalca in fotografa Marka Tuška, ki bo v petek, 28. marca 2025, ob 18. uri v razstavišču artKIT.VABILO (PDF)Marko Tušek gradi in ustvarja umetniška dela, ki so...
MIRSAD BEGIĆ: SLIKE

MIRSAD BEGIĆ: SLIKE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 17. marec ― Ogromen opus Mirsada Begića zajema plastike malih dimenzij, javne spomenike in risbe. Ravno Begićeve risbe pa so tisti del njegovega opusa, ki je najbolj obsežen, a širšemu občinstvu hkrati tudi najmanj znan. Begić je doslej razstavljal zelo redko, največjo razstavo njegovih risb so mu pripravili leta 2003 v Obalnih galerijah Piran, kjer je ob tej priložnosti izšel tudi obsežen katalog s spremnim esejem Andreja Medveda. Pri njegovih risbah gre za krokije, skice, pripravljalne in samostojne risbe in kolaže, ki jih je umetnik tako rekoč obsesivno ustvarjal vzporedno ob svojih kiparskih delih. Po formatu so te risbe zelo različnih dimenzij: od miniaturnih pa vse do monumentalnih formatov. Za razliko od javnih plastik in portretov, ki so nastajali bolj ali manj po naročilu, so Begićeve risbe nastajale predvsem iz neke notranje nuje, kar je tudi eden izmed glavnih razlogov, zaradi katerega njegove risbe ohranjajo prvinsko neposrednost. Te umetniške neposrednosti ne skali niti spoznanje, da umetnik riše pravzaprav več, kot kipari, saj je ravno risba tisti medij, s katerim se zanj začne in sklene vsak posamični dan. Hkrati pa risba predstavlja izraz njegovih vsakodnevnih zaznamkov in artikulacij, ki jih umetnik intuitivno zasluti v specifičnih koordinatah, v katerih za en sam mimobežen in težko ulovljiv trenutek sovpadeta sedanjost in preteklost, tostransko in onostransko. Risbe, ki so se od Begićevih študijskih let naprej množile v njegovem ateljeju, je umetnik konec leta 2023 in na začetku leta 2024 spremenil v tisto, čemur sam reče slike. S tem ko so risbe postale slike, bi jih v bistvu morali označevati dve letnici nastanka, prva je letnica nastanka risbe, druga pa letnica umetnikove preobrazbe risbe v sliko. Begić je risbe kaširal na skrbno izbrana platna, jih z ročnimi intervencijami poenotil ter jih tako zlil z novim nosilcem. Platna, na katera so risbe kaširane, tako dobijo funkcijo paspartuja, umetnik pa s hitrimi potezami združi in zlepi robove risbe z nosilcem.
še novic